RAAK …

Willen we niet allemaal geraakt worden?

Ik wel.

Maar zelf wil ik in mijn werk vooral raken, in de zin van: doel treffen, effectief zijn, verschil maken, iemand raken.

Meer en meer merk ik dat ik allergisch wordt voor zaken die de kern niet raken: dikke, wollige strategische visies met te veel ‘rand’ en te weinig ‘kern’, te veel tekst en te weinig verbeelding. Terwijl een visie, een concept essentieel is om te richten en om te inspireren. Zoals een echt verhaal doet; of een goede vorm. Kortom: een goed design!

 

Hier is waar mijn bezigheden raken aan die van Candace, een ontwerper die ik al jarenlang ken en waardeer om haar zeer doeltreffende en (ogenschijnlijk) eenvoudige ontwerpen. ‘Eenvoudig’ om dat ze simpelweg alle opsmuk weglaat, en de kern probeert te raken. En dit is dus niet simpel.

 

Samen trekken wij nu op in de ontwikkeling van een nieuw concept: RAAK.

Waarin we dus de kern willen raken: van een strategie, een verandering, een organisatie en (zelfs) een persoon.

Kijk maar eens rond op RAAK.